Ludzas pilsētas ģimnāzija – līderpozīcijās portāla uzdevumi.lv reitingā

Uzdevumi

06.06.2019.
Gada noslēgumā Ludzas pilsētas ģimnāzijā saņēmām vairākas pateicības un uzslavas rakstus par šajā mācību gadā padarīto: par izcilu darbu CSDD projektā, par veiksmīgu piedalīšanos LR Tiesībsarga rīkotajā konkursā, VISC pateicību par veiksmīgu pilsonisko audzināšanu un vēl citus.

Īpašs prieks un patīkams pārsteigums bija ziņa, ka mācību portāls uzdevumi.lv, izvērtējot mācību gada rezultātus, secināja: skolu grupā, kurā mācās 401-600 audzēkņi, LPĢ ar iegūtajiem 145255 punktiem ir I vietā valstī, bet starp visām Latvijas skolām esam četrpadsmitie.

Top punktus skola iegūst, izvērtējot skolēnu patstāvīgo darbu virtuālajā skolā, te netiek skaitīti skolotāju uzdotie mājas darbi un pārbaudes darbi.

Augsti tika novērtēta datu bāzes sakārtotība un tas, ka skolēni jau no jaunākajām klasēm aktīvi izmanto uzdevumi.lv iespējas. Par portāla uzdevumi.lv iespēju izmantošanu, par datu bāzes sakārtošanu atbild direktores vietniece Vija Zavadska. Paldies!

Paldies novada pašvaldībai: jau vairākus gadus 9. un 12. klašu izglītojamajiem un aktīvākajiem mācību portāla lietotājiem šis pakalpojums tiek apmaksāts. Paldies skolēnu vecākiem, kuri saviem bērniem nodrošina iespēju izmantot šo portālu.

Vanda Žulina

 

7.b klases komandas dalība Iekšlietu ministrijas konkursā

7.b21.05.2019.
16.maijā Iekšlietu ministrijā notika konkursa "Esi drošs -neesi pārdrošs " fināls, kurā piedalījās arī 7b. klases komanda: Alise Alitkina, Amālija Trukāne, Jana Dolģiļeviča, Rasma Vonda, Sandis Vaškevičs un Dairis Apšs. Finālā bija jāizpilda 7 uzdevumi: jāatbild uz jautājumiem par velosipēdu, salikt puzli un atrast ceļu satiksmes pārkāpumus, jāveic mākslīgā elpināšana un sirds masāža, no daudzām lietām izvēlēties, ko ņemsi līdzi ceļojumā un pamatot savu izvēli, kā arī atbildēt uz dzelzceļa darbinieku un GASO jautājumiem.

Kā mājas darbs bija izstrādāt projektu "Droša lieta - droša vieta".

Skolēni atzīst, ka gana labi tika galā ar visiem uzdevumiem. Gandarījums bija saņemt par padarīto darbu balvas un pat satikt Iekšlietu ministru, kurš pasākuma laikā uzrunāja visus konkursa finālistus. Tā kā šis konkurss tiek rīkots tikai 7., 8 klasēm, skolēni ir apņēmības pilni startēt arī nākamgad.

Inta Žeikare, 7.b klases audzinātāja

 

Ludzas pilsētas ģimnāzijai  pārliecinoša uzvara makulatūras vākšanas konkursā

14.05.2019.

Valstī noslēdzies Zaļās jostas rīkotais 15.makulatūras vākšanas konkurss. Tajā piedalījās 388 skolas no visas Latvijas. Konkursā I vietu pārliecinoši ir ieguvusi Ludzas pilsētas ģimnāzija. Skolā savākti 47 900 kilogrami makulatūras – gandrīz 48 tonnas! Iespaidīgs skaitlis! Otrās vietas ieguvēji savākuši septiņpadsmit ar pusi tonnas.

Paldies visiem skolēniem, pedagogiem un  vecākiem, kuri iesaistījās makulatūras vākšanas akcijā! Ir izdarīts ļoti labs darbs.

Īpaša pateicība čaklākajiem, kuri azartiski vairāku mēnešu laikā atrada un nodeva aizvien jaunus makulatūras krājumus. Lūk, klašu kolektīvi - čaklākie akcijas dalībnieki:

  • 5.a klase (audzinātāja Lidija Krokša) – 11632 kg
  • 5.b klase ( audz. Renāte Balode) – 6668 kg
  • 3.b klase (audz. Skaidrīte Pule) – 4319 kg
  • 6.b klase (audz. Ilmāra Kricka) – 4319 kg
  • 5.c klase (audz. Inese Vorza) – 3927 kg
  • 2.b  klase (audz. Velta Pentjuša) – 2809 kg. 

Starp desmit aktīvākajiem audzēkņiem - individuālajiem makulatūras vācējiem Latvijā ir arī mūsu skolas skolēns Kristers Miškāns (5.a).

10 skolēni un viņu vecāki, kuri savākuši visvairāk makulatūras, kā arī 5.a un 5.b klases pārstāvji ir aicināti piedalīties “Zaļās jostas” vides kampaņas “Tīrai Latvijai” noslēguma svētkos, kas 24.maijā notiks Tērvetē. Vairāk informācijas: zalajosta.lv.

Vanda Žulina

 

Mācāmies plānot budžetu un iepazīstam drošu internetvidi

8b08.05.2019.
26.martā  “European Money Quiz” nacionālajā  viktorīnā, kurā piedalījās 65 klases no visas Latvijas, LPĢ 8.a klases skolēni ieguva 3.vietu. Pirmo sešu vietu ieguvējiem bija dota iespēja vienu dienu piedalīties SEB bankas un Swedbank “Finanšu pratības dienā”.8b

30.aprīlī  8.a klases skolēni izmantoja šo izdevību un apmeklēja “Swedbank”  Finanšu laboratoriju. Tika piedāvātas divas nodarbības: ”Drošs internets” un  spēle ar izlaušanās istabas (“Escape room”) elementiem, kurās skolēni varēja pielietot teorētiskās zināšanas praksē, jo viņi devās  “Finanšu misijā”. Lai atklātu kodu, kas atslēdz seifu, vajadzēja  atbildēt uz dažādiem ar finanšu pratību saistītiem jautājumiem, tostarp par budžeta plānošanu, atbildīgu aizņemšanos, personības attīstību, drošību e-vidē un 21. gadsimta prasmēm. 5  komandas  cīnījās par iespēju pirmajiem atvērt seifu, kurā  katru komandu gaidīja balva – konfektes.

 Nodarbībā ”Drošs internets” iegūtās prasmes palīdzēs skolēniem justies drošiem virtuālajā vidē. 

Skolēniem patika gan nodarbība, gan spēle. Piedzīvoja pozitīvas emocijas, bija aizraujoši un interesanti. Lūk, dažas atsauksmes:

- Smaidīgās finanšu konsultantes ļoti interesanti prata pastāstīt par sarežģītiem jautājumiem.

- Patika uzdevums, kurā vajadzēja saplānot budžetu. Bija interesanta uzdevuma forma.

- Bija gan interesanti, gan noderīgi.

Paldies novada pašvaldībai par atbalstu – transporta nodrošināšanu.

Žanna Dukaļska, 8.a klases audzinātāja

 

LR devītajā Jauniešu Saeimā - Ilze Upeniece

Ilze Upeniece07.05.2019.
Latvijas Republikas Jauniešu Saeimā ir 100 dalībnieku - tikpat, cik deputātu ir LR parlamentā. Lai darbotos Jauniešu Saeimā, bija jāiesniedz priekšlikumi deklarācijas projektam. Par iesniegtajām idejām varēja nobalsot virtuālajā vidē. 100 atbalstītāko priekšlikumu autori tad arī izveidoja Jauniešu parlamentu. Tātad parlamentā iekļūst tas, kurš savācis visvairāk balsu.

Ludzas pilsētas ģimnāzijas skolniece Ilze Upeniece (11.b) iestājās par brīvprātīgo darba popularizēšanu  Latvijā, par to, lai brīvprātīgo darbs sabiedrībā tiktu novērtēts, lai tajā iesaistītos pēc iespējas vairāk jauniešu. Ilzes ideja guva lielu atsaucību, un tā viņa kļuva par Jauniešu Saeimas dalībnieci.

9.Jauniešu Saeimas pirmā sēde notika 29.aprīlī.

- Man bija prieks satikt tik aktīvus jauniešus, kuriem rūp Latvijas nākotne. Visu dienu mēs diskutējām par svarīgiem jautājumiem. Mēs devām arī svinīgo solījumu. Tāpat kā deputāti, arī jaunieši darbojas komisijās. Es esmu Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sastāvā. Pirms deklarācijas pieņemšanas, tā tika izdiskutēta katrā no 4 komisijām.

Uzskatu, ka tas ir milzīgs gods - būt vienai no 9.Jauniešu Saeimas deputātiem. Paldies ikvienam, kurš nobalsoja par manu ideju. Paldies LR Saeimas Sabiedrisko attiecību biroja darbiniekiem par apjomīgo organizatorisko darbu, kas mums dod iespēju mācīties, izprast Latvijas likumdošanas sistēmu un Saeimas darbu tik unikālā veidā.

Pārliecinājos, ka politiķa darbs ikdienā neatbilst sabiedrības stereotipiem un medijos atspoguļotajam, - stāsta Ilze.

Ilze uzskata, ka mūsu novada jauniešiem jākļūst aktīvākiem sava viedokļa paušanā, jābūt vairāk ieinteresētiem Latvijas nākotnes veidošanā.

Vanda Žulina, latviešu valodas un literatūras skolotāja

 

 3.b klases skolēnu dzejoļi – veltījums māmiņām

3.kl29.04.2019.
3.klases skolēni Daniela Rudzinska, Artis Bakovskis, Agnese Šaļina, Raivo Kozlovskis, Laura Solovjova un Kristers Zviedris var ar lepnumu pasniegt savām māmiņām dāvanu: skaisti iesietu dzejas kopkrājumu “Tev, māmiņ!”. Šajā grāmatā publicēti arī viņu dzejoļi.

Krājumu izdevis ģimenes uzņēmums - izdevniecība “Ezerrozes grāmatas”. Izdevniecība aicināja iesniegt kopkrājumam bērnu darbus. 3.b klases audzinātāja Skaidrīte Pule ieinteresējās par šo piedāvājumu, rosināja bērnus rakstīt veltījumus savām māmiņām un aizsūtīja viņu izdevējiem.

Tā dzejoļiem nu būs ilgs mūžs un tie priecēs arī pēc gadiem, kad grāmata būs jau kļuvusi par ģimenes relikviju. 

Lai iegūtu krājumu savā īpašumā, tas bija jānopērk, bet piekritīsiet, ka izlasīt sava bērna darbiņu tik skaistā izdevumā ir patīkami. Lūk, Raivo sirsnīgās rindas:

          Tā kā rītā saulīte,
          Kas manā logā mirdz,
          Tā ir mana māmuliņa,
           Kurai silta sirds.

Sveiciens Māmiņu dienā!

Vanda Žulina, latviešu valodas un literatūras skolotāja

 

Praksē apgūstam satiksmes drošību

11b18.04.2019.
Liela daļa mūsu  vidusskolēnu 11. vai 12. klasē  mācās  arī autoskolā un  apgūst autovadītāja prasmes. CSDD un OCTA katru gadu rīko konkursu vidusskolēniem “Gada jaunais autovadītājs”, kurā var piedalīties jaunieši vecumā līdz 18 gadiem.

Šogad konkursa teorētiskās kārtas testā piedalījās 2900 jaunieši no 300 klasēm. Otrajai kārtai kvalificējās 80 klašu komandas.

Testu izpildīja arī vairāki mūsu skolas jaunieši. 11.a klases skolniece Alīna  Franckevičas rezultāts bija starp 30 labākajiem. Tas sagādāja iespēju mūsu klasei klātienē piedalīties ceļu satiksmes drošības nodarbībā. 17.aprīlī Ludzas pilsētas ģimnāzijā ieradās CSDD instruktori Toms, Jānis un Edgars. Viņi atveda līdzi auto apgāšanās simulatoru un alkohola reibumu imitējošas brilles.

Sākumā instruktori aktualizēja svarīgākos drošības noteikumus, bet vēlāk katrs varēja pārliecināties par to, kā mainās reakcija, uzliekot brilles, kas imitē 2,5 promiļu alkohola reibumu. Rezultāti pārsteidza, kaut sākumā viss šķita ļoti vienkārši.

Auto apgāšanās simulatoru pilnīgi visi pat neizmēģināja, jo sajūtas, atrodoties mašīnā, kas stāv uz jumta, arī spēles variantā nav patīkamas. Instruktori parādīja, kā šādā situācijā tikt ārā, pārliecināja, cik liela nozīme drošības jostām.

Nodarbība tiešām bija interesanta un vērtīga. Paldies instruktoriem! Paldies Alīnai par veiksmīgo piedalīšanos konkursā!

Vanda Žulina, 11.a klases audzinātāja

 

Kā es Spānijā mācījos angļu valodu 

(Ludzas pilsētas ģimnāzijas mūzikas skolotājas Ainas Kairovas iespaidi par valodu treniņa nodarbībām)

Valoda02.04.2019.
No 18.marta līdz 24.martam piedalījos programmas “Erasmus+: Jaunatne darbībā” kursos “Valodu treniņš. Angļu valodas komunikāciju kompetences starpvalstu jauniešu projektos”. Dalībai kursos pieteicos un mani apstiprināja jaunatnes starptautisko programmu aģentūra. Mācībās tika aicināti piedalīties dalībnieki, kas vēlas veidot partnerības un izstrādāt starptautiskus jaunatnes projektus. Mācību mērķis - veicināt komunikāciju starp dalībniekiem.

Kursos piedalījās 24 dalībnieki no Lietuvas, Polijas, Bulgārijas, Francijas, Turcijas, Portugāles, Spānijas, Ungārijas, Rumānijas un Latvijas. No Latvijas mēs bijām divi dalībnieki. Kopā ar mani brauca Kaspars no Bauskas - aktīvs, dzīvespriecīgs un komunikabls 12. klases skolēns.

Mācībās bija izmantotas vairākas metodes: darbs grupās, lomu spēles, prezentācijas, simulācijas. Interesanti, ka no mācību līdzekļiem visvairāk tika izmantoti papīrs un krāsaini flomāsteri, bet netika izmantotas tehnoloģijas. Arī dzīvojamajās istabiņās internets nebija sasniedzams. Tas bija pieejams klases telpās.  Domāju, ka tas veicināja savstarpējo komunikāciju. Visu kursu laikā dalībniekiem bija jāsazinās, jāsarunājas citam ar citu. Tā kā angļu valodas līmenis bija ļoti atšķirīgs, tas nebija viegli. Daži dalībnieki diezgan labi lasīja un rakstīja, bet izrunu saprast bija grūti. Es angļu valodu skolā mācījusies nebiju, vien apmeklējusi kursus tepat Ludzā un mācījusies pašmācības ceļā, izmantojot internetu. Kaut arī kursi nebija domāti tiem, kuriem angļu valoda ir profesionālā līmenī, man bija tomēr grūti, jo visu laiku vajadzēja ļoti koncentrēties, lai uztvertu informāciju. Neskatoties uz to, sapratos ļoti labi. Grūtāk bija ar lasīšanu un rakstīšanu.

Atmosfēra grupā bija ļoti draudzīga. Palīdzējām viens otram. Ja kādam  vajadzēja vairāk laika, lai noformulētu teikumu, visi pacietīgi gaidīja.  Ja kurš nesaprata uzdoto jautājumu, to mēģināja pateikt savādāk. Neviens nesatraucās, ja sarunās nācās patērēt vairāk laika. Galvenais bija rezultāts. Es dzīvoju vienā istabiņā ar jauniešu karjeras konsultanti  no Francijas. Pirmo reizi tiekoties, nesapratām viena otru bet nedēļas beigās jau komunicējām ļoti labi un neizjutām diskomfortu.

Diena bija ļoti saspringta. Brīvā laika praktiski nebija. Mācības notika no 8.45  līdz 13.00, tad no 15.00 līdz 19.00 ar diviem 30 minūšu pārtraukumiem. Vakaros arī notika aktivitātes- iepazīšanās vakars, starpkultūru vakars, kur katram dalībniekam vajadzēja prezentēt savas valsts tradicionālo ēdienu. Es cienāju ar Laimas konfektēm, Kaspars bija atvedis melno maizi un dzērvenes pūdercukurā. Bijām arī tradicionālajā spāņu restorānā. Tur ēdām gaspačo zupu. Ēdiens atgādināja tomātu pastu ar olām un gaļu, bet man garšoja. Apmeklējām tuvāko pilsētu Malagu, kur vienā pēcpusdienā laiku varējām izmantot pēc savas patikas. Pilsētu apskatījām grupās. Es biju Pikaso muzejā, pilsdrupās, pludmalē, veikalos. Daudz dzirdējām ielu muzikantus. Pilsēta ļoti atšķiras  no Rīgas. Tā ir skaļāka, krāsaināka, dzīvāka.

Kursi notika Spānijas dienvidos, mazā pilsētā Mollinā, kur temperatūra nekad nenoslīd zemāk par 0 grādiem, gandrīz visu laiku spīd saule. Mēs, pēc vietējo uzskatiem, piedzīvojām aukstuma vilni. Tāds laiks esot raksturīgs ziemai, bet ne pavasarim. Dienā bija +18, naktī +10. Daudzi sala. Kaut arī  viena kursante visu laiku staigāja kažokā, es, ģērbusies vasaras drēbēs, priecājos par sauli. Man ļoti patika palmas: tās tur ir lielas un mazas. Vēl tur aug citroni un mandarīni. Mēs nogaršojām vienu mandarīnu, kas izrādījās ļoti skābs. Tagad zinu- ir ēdamie un dekoratīvie mandarīni. Līdz ar saules ausmu sāk dziedāt putni, tie tur ir ļoti skaļi - īpaši pasta baloži. Modinātājs nav vajadzīgs.

Tomēr, neskatoties uz spilgto sauli, skaistajām palmām, ziedošajām puķēm, skanīgajām putnu balsīm, es negribētu dzīvot nekur citur kā Latvijā.

Šajos kursos es iepazinu citu valstu kultūru, uzlabojās manas angļu valodas un komunikācijas prasmes, sākās sadarbība ar partneri no Ungārijas. Kopā ceram uzrakstīt projektu un iesaistīt tajā skolēnus. Novēlu kolēģiem un uzdrošināties iesaistīties valodu apgūšanas kursos ārzemēs. Tas ir interesants piedzīvojums un to vērts.

Aina Kairova, mūzikas skolotāja

 

Videi draudzīga soma darināta pašu rokām

Soma21.03.2019.
“Zaļā josta” konkursa “Es sāku ar sevi tīrai Latvijai” ietvaros Ludzas pilsētas divas komandas - "Dod pieci dabai !" (7.b klases meitenes: Alise Alitkina, Amālija Trukāne, Agnese Birzniece, Jana Dolgiļeviča, Katrīna Andersone, Rasma Vonda)  un "TEDo" (Teodors Romanovskis (7.a), Rūdolfs Garanovs (4.b), Elvita Budreviča (6.a)) 22.martā demonstrēja savas darinātas somas 5. un 7. klašu skolēniem, lai motivētu savus skolasbiedrus videi draudzīgai rīcībai ikdienā, samazinot apkārtējās vides piesārņojumu un plastmasas iepirkuma maisiņu patēriņu.

Somas darinātas no otrreizēja materiāla: vecā apģērba, plastmasas maisiņiem, kartona, saimniecības un ūdens filtra diegiem. Somu izstāde līdz 15.aprīlim skatāma skolas bibliotēkā. (#TiraiLatvijai  #EsSakuArSevi)

Jana Dolgiļeviča, 7.b

 

Skolēni iegūst velosipēda vadītāja apliecību

Velo21.03.2019.
Šajā mācību gadā skolā tiek realizēts  CSDD izglītības projekts velosipēdu vadītājiem "Mācies un iegūsti velosipēda vadītāja apliecību savā skolā", kur ceļu satiksmes noteikumus apgūst un velosipēda vadītāja apliecību plāno iegūt  4.a un 4.b klases skolēni.

Pavasara brīvdienās pirmie drosmīgākie un zinošākie skolēni jau nokārtoja eksāmenu un ieguva velosipēda vadītāja apliecību: Ivis Mikāns, Evita Mikāne un  Laine Kučāne (4.b klase). Apsveicam!

Ineta Misāne, “Veloskolas” skolotāja

 

Jaunas idejas un kopīga darbošanās  pedagoģiskās pieredzes konferencē

konference12.03.2019.
Pavasara brīvdienas Ludzas pilsētas ģimnāzijā iesākās ar vērienīgu pasākumu – IX starpnovadu pedagoģiskās pieredzes konferenci “Ceļā uz mūsdienīgu izglītību”. Konferences darbā iesaistījās 137 skolotāji no septiņu novadu – Jēkabpils, Dagdas, Riebiņu, Zilupes, Viļānu, Krāslavas, Ludzas – skolām. Sešās darba grupās tika nolasīts 41 ziņojums, ko bija sagatavojuši 47 pedagogi. Sešās meistarklasēs notika praktiskas nodarbības dažādās jomās. Meistarklases vadīja 10 LPĢ skolotāji. Protams, darba kārtībā bija arī ekskursijas pa skolu, neformālas sarunas un kolēģu satikšanās.

Konference ir kļuvusi par stabilu tradīciju un katru gadu notiek citā novadā. Interese par to pieaug, un īpaši pašlaik, kad izglītības sistēmā notiek lielas pārmaiņas, ir svarīgi un interesanti uzzināt, kā ar jauno ideju iedzīvināšanu veicas kolēģiem. Darba organizāciju uzņemas skola, kurā pasākums notiek. Ludzas pilsētas ģimnāzija konferenci rīko jau trešo reizi. Šai darbā iesaistās viss kolektīvs, jo tā ir iespēja prezentēt savu skolu un dalīties pieredzē par paveikto.

Viena no tēmām, par kuru stāstīja LPĢ pedagogi, ir pieredze, kas iegūta, darbojoties starptautiskajos un valsts projektos, kas padara mācību procesu daudzveidīgāku un paver lielākas iespējas gan skolēniem, gan skolotājiem. Tie ir divi Erasmus+ projekti, kas šogad noslēgsies, kā arī projekti “Sporto visa klase”, “Esi līderis!”, “Latvijas skolas soma”, Karjeras izvēles projekts. Šajā darba grupā (vadītāja Valentīna Abricka) notika arī jaunas grāmatas prezentācija par teātra pulciņa darbību pirmsskolā un sākumskolā.

Par kompetenču pieejas iedzīvināšanu bija sagatavots visvairāk ziņojumu un laika ekonomijas nolūkos tie bija sadalīti divās darba grupās.

Žanna Dukaļska, raksturojot savas grupas ieguvumus, īpaši uzsvēra Viļānu pedagogu ziņojumus par pašvadīto mācīšanu vidusskolā, mūsdienīgas stundas organizēšanu, prasībām akreditācijā. Interesants bija Riebiņu vidusskolas pētījums par neirolingvistikas izmantošanu mācību procesā.

Dzidras Razumejevas vadītās grupas ziņojumos bija akcentēta pedagogu sadarbība, integrētā pieeja mācību procesā, spēļu, atgādņu un infogrammu izmantošana. Jau pašā sākumā Jēkabpils kolēģe savdabīgā veidā organizēja iepazīšanos un radīja grupā sirsnīgu sapratnes gaisotni. Bija interesanti uzzināt, kā izmantot robotikas elementus matemātikas stundā, kā pašiem veidot galda spēles. Secinājums: daudz var izdarīt arī bez tehnoloģijām. Arī tas ir interesanti un jēgpilni.

Atsevišķā darba grupā (vad. Ivita Kalverša) tika runāts par audzināšanas un vērtībizglītības jautājumiem, kas ir daļa no mācību procesa: pirmās klases adaptāciju skolā, jaunatnes organizācijām, folkloras un kristīgo vērtību ieaudzināšanu.

Ļoti mūsdienīgas problēmas risināja darba grupā “Pedagoģiskie izaicinājumi, ko nes digitālais laikmets” (vad. Vija Zavadska). Digitālie rīki un dažādas platformas mācību stundā, tiešsaistes  sadarbības metodes digitālās pratības attīstīšanai un atgriezeniskās saites iegūšanai, mākoņpakalpojumu risinājumi pedagogu darba organizēšanā – tie ir tikai daži no šīs grupas ziņojumiem.

Par radošu pieeju un inovatīvām darba formām valodu, literatūras un vēstures mācīšanā sprieda darba grupā, ko vadīja Daina Naruševiča.
 -Secinājām, ka sadarbojoties cits citam varam ļoti daudz palīdzēt. Katra kolēģa pieredzē bija kas īpašs un interesants. Piemēram, radošs un asprātīgs paņēmiens, kā nomierināt klasi, kā ieinteresēt kūtros, kā panākt līdzsvaru starp tradicionālajām un inovatīvajām metodēm, kā stundā iesaistīt spēles. Kolēģu izstrādātos materiālus savā e pastā saņēma visi grupas dalībnieki. Ceram, ka vajadzīgajā brīdī tie noderēs, - vērtē grupas vadītāja.

Konferencē ar ziņojumiem mūsu skolu pārstāvēja Līga Arcihoviča, Inese Vorza, Ilona Dukšte, Valentīna Abricka, Lidija Krokša, Solvita Narnicka, Rita Bogomola, Ieva Eriņa, Marija Matuseviča, Ineta Misāne, Vija Zavadska, Laila Budreviča.

Piedāvātās meistarklases bija daudzveidīgas. Ināra Petrovska un Inta Žeikare mācīja veidot testus vietnē “Kahoot”; Nelija Žuka un Skaidrīte Pule vadīja nodarbību par izonēšanas (izšūšanas tehnikas)  izmantošanu mājturības stundās;  paņēmienus, kā palīdzēt novērst lasīšanas grūtības, aktualizēja Santa Kozlovska. Inese Gorbunova un Ineta Abricka atbildēja uz jautājumu, vai matemātika dabaszinībās ir tā pati matemātika. Ineta Misāne piedāvāja kolēģiem piedalīties novadmācības nodarbībā, bet Ineta Zvonņikova un Rita Buceniece  parādīja, kā telpu rotāšanai izveidot papīra aplikācijas ar origami  elementiem.

Jauni iespaidi, idejas, satikšanās un diskusiju prieks, stundās un audzināšanas darbā izmantojami materiāli – tie ir konferences ieguvumi.

Viesi novērtēja gan mūsu skolas mūsdienīgo materiālo bāzi, gan kolektīva darbu, gan pašvaldības ieguldījumu. Mums pašiem bija gandarījums, ka konference izdevās tik daudzpusīga, ka viss notika brīvā sadarbības gaisotnē.  Nākamajā dienā saņēmām pateicības vēstuli no Viļānu vidusskolas kolēģiem. Lūk, dažas rindas no atsauksmes:

-Lepojamies ar Latgales skolotājiem, kuri krāj savu pieredzi, dalās ar to, ar savām zināšanām, prasmēm, skatījumu uz dzīvi, kompetenču pieeju izglītības procesā. Tie bija patiesi DARBA SVĒTKI! Tie iedvesmoja un sniedza atelpas brīdi!

Paldies par sirsnīgo un silto uzņemšanu, iespēju satikt kolēģus, gūt jaunas idejas, gūt spēkus jaunam darba cēlienam! Sajutām Ludzas pilsētas ģimnāzijas direktores Dz.Dukštas, visa kolektīva rūpes, uzmanību, nodrošinājumu, lai ikviens konferences dalībnieks un klausītājs justos labi un mājās atgrieztos ne tikai ar pedagoģiskās pieredzes atziņām, bet arī ar dāvāto sirds siltumu!

Esam piedalījušies daudzās konferencēs, bet Ludzas pilsētas ģimnāzijā notiekošās izceļas ar īpašu auru un noskaņu! Patiesi priecājāmies par sakopto, gaumīgo un mūsdienīgo ģimnāzijas vidi! Jūsu skola ir viena no mūsdienīgāk nodrošinātajām skolām, ja ne pati modernākā skola Latvijā! Katras konferences laikā ir redzama skolas izaugsme. Tas var notikt tikai tad, ja skolā strādā radoši  un atsaucīgi pedagogi, inovācijām  un sadarbībai atvērta, saliedēta administrācija!

Direktore Dzidra Dukšta: Paldies visiem – pedagogiem, vadības komandai, saimnieciskajiem darbiniekiem, ēdnīcas kolektīvam - par ieguldīto darbu!  Bija vērts censties!

Nākamā konference – 10. pēc gada notiks Viļānu  vidusskolā.

Vanda Žulina

 

Koncerts vecākiem un skolotājiem

8b12.02.2019.
8.februārī 8.b klases audzēkņi rīkoja ikgadējo koncertu veltītu saviem vecākiem un skolotājiem. Skolēni dziedāja, dejoja popielu, spēlēja mūzikas instrumentus un iegrima filozofiskās pārdomās par literatūras stundās apgūto Antuāna de Sent-Ekziperī literāro pasaku „Mazais princis”.

Paši skolēni atzina, ka gatavošanās pasākumam un uzstāšanās mācīja darboties komandā, vienoties par labāko risinājumu, atbalstīt vienam otru un atklāt sev un citiem savus talantus.

Koncerts tapa sadarbībā ar literatūras skolotāju Lailu Budreviču, mājturības skolotāju Viktoru Kupreviču, sociālo pedagogu Aigaru Melni, kas nodrošināja labu skanējumu. Paldies skolas vadībai par atbalstu. Paldies skolotājiem un vecākiem, kuri kuplā skaitā apmeklēja koncertu.

Līga Batņa, 8.b klases audzinātāja

 

Neparastā mācību diena

01.03.2019.
Masu medijos daudz tika runāts par izglītības metožu maiņu, kompetenču pieeju, CLIL pieeju. Ludzas pilsētas ģimnāzijas 5.b, 5.c, 6.a un 6.b klases skolēniem bija iespēja piedalīties savādākās mācību stundās. 

Vēstures stundas laikā skolēniem bija uzdevums izpētīt Daugavpils pilsētas vēsturi, apmeklējot Daugavpils novadpētniecības muzeju un meklējot atbildes uz dažādiem jautājumiem muzeja ekspozīcijās. Stunda pagāja ļoti ātri. Skolēni strādāja grupās, tā tika attīstītas arī viņu komunikācijas, sadarbības, loģiskas domāšanas, pētīšanas, informācijas analīzes caurviju prasmes. 

Dabaszinību stunda notika zinātnes festivālā, kuru organizēja biedrība „FRESH JUICE”. Nodarbības notika Zinoo Daugavpils centrā. Festivāla laikā bērni veica eksperimentus zinātnes nozarēs - astronomijā, ķīmijā, fizikā, bioloģijā. Katrs eksperiments parādīja, kā izpaužas kāda no dabas parādībām. Tā skolēni izdalīja hromosomas no banāniem, veidoja skaitīšanas aparātu no putuplasta, kas skaita līdz 99, uz praktiskiem piemēriem pētīja, ko nozīmē gravitācija un ātrums, veidoja Ņūtona šķidrumu. Kaut arī nodarbībai bija jābūt vienu stundu garai, centra vadītāji darbojās ar bērniem daudz ilgāk. Laiks paskrēja ļoti ātri. 

CLIL elementus nodarbībās piedāvāja vadītāji no Turcijas, kas runāja/skaidroja angļu valodā. Viņi mudināja skolēnus atrast likumsakarības, izteikt savas domas, praktiski nonākt pie risinājuma. Protams, bija arī vietējie palīgi, bet savienot valodu ar reālo darbību bija arī izaicinājums.

Skolēni par savu neparasto mācību dienu saka:

Darja, Laura (5.c): Mums patika eksperiments ar Ņūtona šķidrumu.

Matīss (5.c): Man patika eksperimentēt ar kartupeļu cieti un ūdeni. Patika arī Daugavpils novadpētniecības muzejs, jo uzzināju jaunu.

Reinis (5.c): Man patika vēstures muzejs, jo varēja daudz ko uzzināt.

Hestija un Tomass (5.c): Mums patika eksperiments ar banānu, no kura izdalījām hromosomas.

Elīna (5.c): Muzejā bija interesants kvests, kad vajadzēja meklēt atbildes bija jautri un uzzinājām daudz ko jaunu.

Ksenija (6.a): Muzejā patika meklēt atbildes. Zinoo centrā patika eksperimenti un tas, ka bija vadītāji no Turcijas, kas stāstīja visu angļu valodā. Es mēģināju saprast, bet, kad nevarēju, mums tulkoja.

Vecāku atziņas:

Hestijas mamma: Hestija bija stāvā sajūsmā, tādas nodarbības viņai patīk.

Lauras mamma: Lielisks izglītojošs pasākums!

5.b un 5.c klases audzinātājas Renāte Balode, Inese Vorza

 

Sacenšamies lasīšanā!

Sacensības04.02.2019.
Latvijas Nacionālas bibliotēka turpina pagājušajā mācību gadā iesākto Skaļās lasīšanas konkursu 11-12 gadus veciem 5. un 6. klases skolēniem visā valstī. Sacensības notiek četros posmos.

Vispirms labākie lasītāji tiek noteikti katrā klasē. Savas prasmes, izlasot nelielu fragmentu, viņi parāda skolas konkursā. Labākie lasītāji tiek izvirzīti uz reģiona skati ( piedalās bijušā Ludzas rajona skolas), kas šogad notiks martā. Starpnovadu sacensību uzvarētājs dodas uz Gaismas pili, lai cīnītos par labākā lasītāja titulu valstī.

Tiek  vērtēta  dikcija, spēja ar stāstu aizraut auditoriju, loģiska uzsvaru lietošana, kontakts ar auditoriju, prasme pielietot  balsi dažādu noskaņu radīšanai.

1.februārī Ludzas pilsētas ģimnāzijas bibliotēkā žūrija (Ludzas novada Galvenās bibliotēkas vadītāja Inta Kušnere, logopēde Santa Kozlovska, skolotāja Vanda Žulina) noklausījās labākos lasītājus, lai izvirzītu lasīšanas čempionus skolā, kuri sevi pierādīs reģionālajā skatē. 
Skolas sacensību dalībnieki: Agnese Puncule 6.b,  Elīza Eikina 6.b, Kristiāna Ziediņa 6.b, Valērija Krištopāne 6.c, Viktorija Krištopāne 6.c, Marta Batņa 5.b,  Dominiks Šaļapins 5. b ,Daniils Oetrovs 5.b, Einārs Borisovs 5.b, Darja Rutkovska 5.c.

Nacionālajās Skaļās lasīšanas sacensībās uz reģionālo finālu no Ludzas pilsētas ģimnāzijas izvirzīti:

  • Elīza Eikina (6.b), Kristiāna Ziediņa(6.b)  (skolotāja Lidija Krokša)
  • Marta Batņa (5.b), Dominiks Šaļapins (5.b)  (skolotāja Dagmāra Boicova)
    Paldies skolotājām Lidijai Krokšai, Dagmārai Boicovai un Dainai Naruševičai!

Vanda Žulina, latviešu valodas un literatūras skolotāja

 

Panākumi konkursā

Upīte28.01.2019.
Noslēdzies radošo darbu konkurss, veltīts Latgales patriotam un dzejniekam Ontonam Slišānam. Rīkotāji, Nemateriālās kultūras mantojuma centrs "Upīte", aicināja skolēnus gan rakstīt radošos darbus, gan zīmēt par tēmu: "Vyss apleik maņ munā volūdā skaņ…" /O.Slišāns/.

Noslēguma pasākums un uzvarētāju apbalvošana notika 2019.gada 18.janvārī Upītē.

 Zīmējumu konkursā Atzinības rakstu saņēma 3.b klases skolniece Laura Solovjova, pateicības par piedalīšanos konkursā saņēma 3.a klases skolēni Justīne Zavadska, Sanija Čarpa un 3.b klases skolēni  Vanessa Vasiļevska, Aļona Zenovjeva un Daniela Rudzinska (skolotāja Skaidrīte Pule).

Radošo darbu konkursā Atzinības rakstu un dzejnieces Mārītes Slišānes specbalvu saņēma 7.a klases skolēns Teodors Romanovskis (skolotāja Laila Budreviča), pateicības par piedalīšanos konkursā saņēma 3.b skolēni Kristers Zviedris, Artis Bankovskis, Daniela Rudzinska, Aleksandrs Žurzdins, Laura Solovjova (skolotāja Skaidrīte Pule).

Laila Budreviča, direktora vietniece izglītības jomā

 

Jaunsardzē uzņem 33 jaunus biedrus

Jaunsardze21.01.2019.
Barikāžu atceres diena Ludzas un Ciblas novadu jaunsargu vienībā ir īpaša. Jau izveidojusies tradīcija, ka šajā dienā jaunsargu rindas papildinās. Svinīgo solījumu šogad deva 32 un  jaunsargu kandidāti: 13 Ludzas pilsētas ģimnāzijas, 13 Ciblas vidusskolas, 4 Pušmucovas pamatskolas, 2 Ludzas 2. vidusskolas skolēni.

Pie ugunskura pulcējās arī apsveicēji: klasesbiedri, pedagogi, pieredzējušie jaunsargi. Aukstajā ziemas dienā skaļi un pārliecinoši skanēja valsts himna un svinīgā solījuma vārdi. Jaunuzņemtos biedrus sveica Jaunsardzes informācijas centra 2.novada nodaļas vadītājs Juris Lelis. Savā uzrunā viņš uzsvēra, ka, iestājoties jaunsargu organizācijā, katrs iegūst iespēju iegūt jaunas dzīves prasmes ierindas mācībā, pirmās palīdzības sniegšanā, orientēšanās sportā, piedalīties nometnēs, kļūt fiziski spēcīgiem un izturīgiem, papildināt zināšanas vēsturē. J.Lelis aicināja atcerēties šodien dotā solījuma vārdus, izpildīt tos un vienmēr būt Latvijas patriotiem.

Jaunsardzē var iestāties no 10 gadu vecuma līdz pat vidējās izglītības iegūšanai. Jaunuzņemto biedru rindās bija visu vecumu pārstāvji. Jau sen šī organizācija nav tikai zēnu prioritāte. Meitenēm ir tikpat liela interese. – Man patīk te darboties. Sāku uz nodarbībām nākt tāpēc, ka mans brālis arī bija jaunsargs, - saka 6. klases skolniece Laura.

Tradicionāli svinīgajā pasākumā piedalās un jaunsargus sveic LPĢ direktore Dzidra Dukšta.

Tradicionāli pie ugunskura, baudot karsto tēju, notikumus 1991.gada janvārī atceras barikāžu dalībnieks Jānis Mikažāns. Tas, kas vidējās un vecākās paaudzes cilvēkiem vēl spilgtā atmiņā, bērniem jau ir tāli vēstures notikumi. Protams, ka par tiem interesantāk dzirdēt aculiecinieku stāstījumu, nevis tikai izlasīt vēstures grāmatā.

Kā pastāstīja Juris Lelis, martā notiks III līmeņa noslēguma nometne 11.klases skolēniem, maijā mūsu vienības spēcīgākie sportisti piedalīsies Latvijas jaunsardzes sporta spēlēs, vasarā notiks nometne skolām, kurās māca valsts aizsardzības mācību. Pašlaik šo priekšmetu Latgalē apgūst Balvu amatniecības skola, Tilžas un Daugavpils 16.vidusskola. Plānots, ka jaunajā mācību gadā tām pievienosies vēl 10 mūsu novadu skolas.

Jaunsargu instruktors Ivars Novožilovs ir gandarīts, ka organizācijas aktivitātēs iesaistās aizvien jauni biedri un ir izveidojies arī stabils vienības kodols.

Vanda Žulina, latviešu valodas un literatūras skolotāja

© 2019 Ludzas pilsētas ģimnāzija. Visas tiesības paturētas
Real time web analytics, Heat map tracking